posted by Lmm 2015. 6. 12. 04:41

Scumming 


로그라이크에서, 스커밍이란 쉬운 난이도의 지역에서만 사냥하여 보상을 얻는 전략을 말합니다. 예를들면 높은 레벨의 캐릭터가 
낮은 레벨의 캐릭터를 위한 던전에서 사냥을 하면 위험없이 어느정도의 보상을 얻을 수 있습니다. 

In roguelikes, scumming is a strategy that consists of collecting easy rewards in unchallenging areas, e.g. when a high-level character visits levels suitable for low-level characters since they pose no risk but do offer some marginal rewards. 




돌죽에서 스커밍은 0.6.0 버전 이전까지는 일반적인 것이였습니다. 특히 밥을 먹지 않아도 되는 미라를 사용했습니다: 플레이어들은 낮은층에서 몇천턴을 기다리며 몬스터들이 생기길 기다리고, 아무런 위험 없이 그들을 잡고, 그렇게 하여 플레이어의 레벨이 해당 지역에 적합한 레벨을 지나게 됩니다. 이것은 게임을 지루하게 만들고 후반부의 던전을 하찮게 여기게 됩니다. 


In Crawl, cheating by scumming was prevalent before version 0.6.0, especially using mummies due to their lack of a food clock: players would spend thousands of turns waiting on early levels for monsters to respawn, kill them without any risk, and thus raise their level beyond what was reasonable for that area. This rewarded tedious play behavior, and trivialized later branches since players entered them with a higher level (and power) than intended. 




돌죽 0.6.0 버전부터는 플레이어가 스커밍을 시도하려고 하면 그것을 감지하여 존나쎈 몹을 소환합니다. 예를들면 1층에 싸이클롭스 라던지 


Since version 0.6.0, the game will detect when characters are attempting to scum and reward their efforts with progressively fewer monsters overall, with a larger percentage of them being out-of-depth monsters - think cyclops on D:1 after waiting a few thousand turns. 





해당 층에서 3,000턴 이상 머물렀을 경우 몬스터가 생성될 확률이 점점 감소하고, 15,000턴이 되었을 경우 몬스터가 더 이상 생성되지 않습니다. 이것은 해당 층에 있던 턴의 총 합계로, 다른 층을 갔다가 돌아오더라도 턴이 초기화 되지 않습니다. 


After more than 3,000 turns on a given level, the number of monsters that spawn will gradually decrease, until monsters stop spawning altogether after 15,000 turns. This is total turns on a level: you can't reset the counter by leaving and reentering a level. 




반면에, 해당 층에서 보낸 턴 수에 비례하여 Out-of-depth(깊은 곳에서 나온, 한마디로 해당층의 몬스터보다 훨씬 강한 몬스터)의 생성확률은 점점 증가합니다. 이 몬스터들은 현재 층수보다 낮은 층수의 몬스터들이고, 다음은 모르겠네요 

Meanwhile, the probability of spawned monsters being out-of-depth will rise steadily with time spent on a level. These monsters can be from virtually any level below your current one, with a bias toward the current level + 13. 




마지막으로, 돌죽은 200,000,000 (2억) 정도의 턴 제한이 있습니다. 만약 2억턴에 도달하면 아래 메시지를 출력하고 게임이 끝납니다. 


Finally, the game has a hard limit of about 200 million turns. If you reach this limit, your game ends with the message: 




던전 밖, 세상은 멸망했습니다. 
유감스럽게도, 조트의 오브를 위한 당신의 여행은 무의미해졌습니다. 
당신은 모험을 그만두었다... 

Outside, the world ends. 
Sorry, but your quest for the Orb is now rather pointless. 
You quit...

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