Hi, crawlers! Here’s the latest changes in trunk

안녕 크롤러들 최신 트렁크 번경점이야


 * 키메라가 사라졌습니다; 이제 짐승의 상자는 여러 종류의 능력이 있는 '변이 짐승'을 소환합니다. 소환되는 몬스터의 힘과 능력치는 사용자의 발동술 레벨에 따라 증가합니다. 그리고 모름

- Chimerae have been removed; the box of beasts now produces ‘mutant beasts’, a new type of creature varying in strength & abilities. Each has a ‘tier’ of strength, varying by the evocations skill of the box’s user, and a random pair of ‘facets’ providing abilities, attacks & resistances. Check them out!


 * 대부분의 마법이나 능력의 설명이 좀 더 명확하고 일관성있게 다시 쓰여졌습니다. MarvinPA의 공들인 노력에 감사를!

- Most spells and abilities have had their descriptions rewritten for consistency & clarity. Many thanks to MarvinPA for the painstaking work!


 * 이제 다른 속성 공격과 마찬가지로 구름에 의해 데미지를 입을 때 AC를 먼저 확인하고 그 후에 속성 저항을 확인합니다; 게임의 후반부가 더 위험해집니다.

- AC now applies before elemental resistances when taking damage for clouds, as with other sources of resistible damage; this effectively makes them more dangerous in the late-game.


 * 나무토막의 뱀 마법을 손에 장비하지 않아도 사용할 수 있습니다.

- Sticks to Snakes now takes arrows from the inventory, rather than requiring them to be wielded.


 * 이제 데몬스폰의 '죽음의 권능' 변이(근처에 시체 있으면 리젠율 증가)가 시체로부터가 아니라 죽였을 때 발동합니다.

- Powered by Death now triggers on kills, not corpses.


 * 모든 스크롤과 포션이 쌓여서(2개 이상으로?) 생성될 수 있습니다, 심지어 경험치 포션과 획득 스크롤도!

- All scrolls & potions can now generate in stacks, even potions of XP, scrolls of acquirement, or a few others.


 * 이제 몬스터들은 직접 사용하지 않더라도 스크롤과 포션을 주워둡니다. (물론 이것은 당신이 아직 발견하지 못한 아이템만 해당됩니다.)

- Monsters will now pick up all scrolls & potions, not only ones they can actually use. (This only applies to items you haven’t seen yet, of course.)


 * 많은 몬스터들이 셀프 텔레포트 능력을 잃었습니다. 이제 마우리스, 리빗왕자, 그리고 소냐만이 이 능력을 사용할 수 있습니다. 희귀하고 강력한 마법...

- Most monsters have lost Teleport Self*; now only Maurice, Ribbit and Sonja can cast it. Rare and powerful magic… 


 * 이제 무기의 설명에 최고공격속도에 도달하기 위해 올려야하는 레벨이 표기됩니다.

- Weapon descriptions now list the skill level required to reach minimum attack delay.


 * 이제 슬라임 굴 깊이에 따른 산성 벽의 데미지 차이가 없습니다. (전엔 있었나?)

- Slime wall damage no longer varies by depth.


 * 딥 드워프들은 유령이 되었을 때 그들의 자연회복불가 능력을 잃습니다; 그들은 엑토플라즘 재결합으로 어쩌구 저쩌구.. 이제 그들은 다른 유령들처럼 회복합니다.

- Deep dwarf player ghosts now lose their un-regeneration-ness on death; their ghostly ectoplasm reknits normally over time. Now they can finally fit in with the other ghosts…


 * 분노의 나방 좀비가 정확하게 복수형이 되었습니다(?? 뭔 소린지 모르겠음)

- Moth of wrath zombies are now pluralized correctly.


 * 이제 우호적인 무기력한 달팽이Torpor snail.png가 적을 느리게 만듭니다. 기뻐하세요, 가스트로페도마니악(?)!

- Friendly torpor snails now slow enemies. Rejoice, gastropedomaniacs!


 * 이제 파괴의 로드가 수정 화살을 발사하지 않습니다.

- The Rod of Destruction no longer has a chance of producing bolts of crystal.


 * 몬스터가 전설급 파괴마법을 사용해도 체력을 잃지 않습니다.

- Monsters casting Legendary Destruction no longer lose HP.


 * 이제 플레이어는 흡혈의 손길 마법을 투명 상태의 악마가 있는 곳에 사용하는 것으로 죽지 않습니다.

- You can no longer die by casting Vampiric Draining on a tile with an invisible demon on it.


 * 이제 마법을 사용할 수 없는 상태(돼지폼 같은거)일 때 마법 성공률이 감소하지 않습니다.

- Forms which prevent spellcasting no longer also give a penalty to spell success chance.


 * Pan(http://i.imgur.com/LMNwy3d.jpg)이 사라졌습니다 (다시) 근데 Pan이 뭐야?

☆아마 그들은 침실용 탁자에 남아있을 수도(???)

Pan has been removed. (Again.)

*perhaps they left it on the nightstand?


즐겜하세요!

Happy crawling!